Odżywcze białko dla sportowców

Każdy człowiek w swojej diecie potrzebuje spożywać białko. Jednak w przypadku sportowców porcja ta zwiększa się. Dla zbudowania odpowiedniej sylwetki i utrzymania kondycji różne rodzaje białek powinny zostać odpowiednio skomponowane. Stąd wzięło się tak wiele produktów na rynku, które przeznaczone są dla ludzi uprawiających 

Rodzaje białka dla sportowców

białko dla sportowcówBiałko znajdujące się w pożywieniu posiada różny skład. W przypadku żywienia sportowców najważniejszą rolę odgrywa białko pełnowartościowe. Posiada optymalną zawartość aminokwasów tj. lizyny, metioniny, izoleucyny, treoniny, waliny. Znajdziemy je w produktach pochodzenia zwierzęcego, czyli w mięsie, jajach, rybach, mleku i innych produktach mlecznych. Białko dla sportowców jest bardzo ważne, ponieważ aktywność fizyczna powoduje jego spalanie. Zanim jednak sięgnie się po jakikolwiek środek, warto zasięgnąć porad w jaki sposób je stosować. Białko dla sportowców powinno być przyjmowane przed wysiłkiem fizycznym, bezpośrednio po nim, ale także sprzed snem, aby mięśnie zdążyły się zregenerować przed kolejnym treningiem. Białko zalecane jest dla sportowców, którzy uprawiają sporty wytrzymałościowe i zależy im na zbudowaniu masy mięśniowej. Spożywanie większej ilości białka na raz nie powoduje, że szybciej urosną nam mięśnie. Potrzeba na to czasu, a może to bardzo zaszkodzić naszemu organizmowi. W przypadku diety wysokobiałkowej tracimy sporo wapnia, dlatego trzeba go uzupełniać.

Sportowcy często zapominają o zbilansowaniu diety białkowej, zapominając o dostosowaniu spożywania innych składników. Dotyczy to min. błonnika, przez co mają problemy z układem trawiennym. Budowa mięśni to nie wszystko, należy przede wszystkim pamiętać o własnym zdrowiu. Białko powoduje również zwiększone zapotrzebowanie na witaminę B.